Waar ben je naar op zoek?

Recht op een Vertrouwenspersoon

Iedereen die te maken heeft met Veilig Thuis en daar vragen of klachten over heeft, kan terecht bij de vertrouwenspersonen van het AKJ.

Dit geldt zowel voor adviesvragers, voor melders, als voor diegenen over wie een melding is gedaan.

De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en werkt dus niet voor Veilig Thuis.
Ondersteuning door de vertrouwenspersoon is gratis.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?

Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de hulp die u krijgt. Als u er niet uit komt met de medewerker van Veilig Thuis, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Zij of hij beantwoordt uw vragen, informeert u over uw rechten en geeft advies.

Heeft u behoefte aan meer ondersteuning, bijvoorbeeld bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis over uw klacht? Dan brengt het AKJ u in contact met een onafhankelijke vertrouwenspersoon van Zorgbelang, die het vertrouwenswerk in uw regio uitvoert.

Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)

Telefoon

088 555 1000

Email

www.akj.nl

Opmerkingen

Via de website van het AKJ kunt u ook chatten met een vertrouwenspersoon.
De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Sluit site