Waar ben je naar op zoek?
Meer informatie over

Cliëntenraad

Vind je het belangrijk dat kinderen en ouders een stem hebben in de begeleiding door Samen Veilig Midden-Nederland? Een stem in belangrijke zaken die jou als cliënt raken? Meld je dan aan als lid van de Cliëntenraad en praat mee!

Ons aanbod

Wij vertellen Samen Veilig Midden-Nederland hoe cliënten de begeleiding ervaren en wat er beter kan. Als lid van de Cliëntenraad denk je mee over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn en praat je hierover met de Raad van Bestuur en andere medewerkers. Zo laat de Cliëntenraad de stem van kinderen en ouders horen. We geven gevraagd en ongevraagd advies aan de organisatie. Op die manier komt de Cliëntenraad op voor de gezamenlijke belangen van kinderen en ouders.

Ook lid worden van de Cliëntenraad?

Iedereen die direct betrokken is of was bij de begeleiding door Samen Veilig Midden-Nederland kan lid worden van de Cliëntenraad. Dit zijn kinderen van 12 jaar of ouder, ouders, verzorgers en grootouders. De Cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar in Utrecht. Als lid van de Cliëntenraad krijg je de mogelijkheid om deel te nemen aan congressen, cursussen en/of (landelijke) bijeenkomsten. Ook krijg je per vergadering een vergoeding.

Meer weten over de Cliëntenraad?

Als je meer informatie wilt over de Cliëntenraad of als je lid wilt worden, neem dan contact met ons op via e-mail: clientenraad@samen-veilig.nl of telefoon: 030-242 78 00.
Als je interesse hebt om lid te worden, dan heb je eerst een kennismakingsgesprek met één van de leden en de secretaris van de Cliëntenraad. In dit gesprek leggen we de aanmeldprocedure verder uit.

 

Cliënten van Samen Veilig Midden-Nederland weten uit eigen ervaring wat goed gaat en wat beter kan. Als ervaringsdeskundigen helpen zij de kwaliteit van de begeleiding te verbeteren.

“Voor mij als kritische ex-cliënt is het fijn om mee te denken en werken in de Cliëntenraad. De sfeer tijdens de vergaderingen en de manier waarop we onderwerpen bespreken, maakt dat ik me op mijn gemak voel en het idee heb dat we gehoord worden. Duidelijk voelbaar is de waardering die we krijgen. Als Cliëntenraad zijn we vaak vanaf het begin bij onderwerpen betrokken. Dat geeft mij het gevoel dat Samen Veilig Midden-Nederland ook een beetje mijn organisatie is.

Reglementen:

Reglement Cliëntenraad ↓ Download als pdf
Huishoudelijk reglement Cliëntenraad ↓ Download als pdf

Jaarverslagen Cliëntenraad:

Jaarverslag 2017 Cliëntenraad ↓ Download als pdf

Sluit site