Waar ben je naar op zoek?

Veilig Thuis Utrecht ook in 2021 via chat bereikbaar

Ook in 2021 kunnen slachtoffers, omstanders en plegers chatten met een medewerker van Veilig Thuis Utrecht als er sprake is van huiselijk geweld en/of kindermishandeling.

Door de coronamaatregelen zitten sinds maart 2020 meer mensen met elkaar thuis. Dat kan het moeilijker maken om te bellen met Veilig Thuis Utrecht met hun zorgen over huiselijk geweld en kindermishandeling. Tegelijkertijd hebben ze minder sociale contacten en afleiding. Of is er mogelijk onzekerheid over inkomen en toekomst. Dat kan ertoe leiden dat de spanningen thuis oplopen en daarmee de kans op fysiek, psychisch of seksueel geweld. Om ervoor te zorgen dat je Veilig Thuis Utrecht tijdens de coronacrisis op een laagdrempelige manier kunt bereiken, zijn we op 25 mei 2020 met een chatfunctie gestart.

Het landelijke telefoonnummer 0800-2000 voor advies en meldingen is 24 uur per dag, 7 dagen in de week operationeel. Via de chat is op alle werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur een medewerker bereikbaar voor advies.

Persbericht Landelijk Netwerk Veilig Thuis: Veilig Thuis ook in 2021 via chat bereikbaar

Sluit site